Reklama na sociálních sítích Facebook a Instagram
Facebooková stránka a Instagramový profil jsou dnes pro většinu firem naprostou samozřejmostí. Pokud ale nemáte tisíce fanoušků a sledujících, kteří reagují na vaše příspěvky v podobě komentářů, sdílení a označování, nezíská váš obsah takový dosah. Řešením může být propagace konkrétních příspěvků a jejich zobrazení vhodnému cílovému publiku. Díky správně cílené reklamě na sociálních sítích můžete získat nové zákazníky nebo oslovit ty stávající a nabídnout jim přesně to, co právě hledají.
Formáty reklamy na sociálních sítích
Prostřednictvím sociálních sítí můžete cílit reklamu na uživatele podle jejich zájmů, chování, věku nebo například lokality, ve které žijí nebo se pohybují. Propagovat můžete konkrétní příspěvky uveřejněné na stránce nebo vytvořené tzv. dark posty.
Zajímavým formátem reklamy jsou také videa a v neposlední řadě velmi populární Stories. Je ale vždy důležité připravit kvalitní grafické podklady pro jednotlivé kanály, které odpovídají specifikaci a pravidlům Facebooku – reklamy v kanálu příspěvků mají jiný rozměr než reklamy zobrazované ve Stories nebo ve článcích. Reklamy by měly mít jasné a jednoduché sdělení, které uživatele zaujme.
Cílení reklam na Facebooku a Instagramu
Obsah reklam je vhodné přizpůsobit podle toho, na koho budou cílené. Uživatelům, kteří vaši společnosti již znají, můžete zobrazovat jiné reklamní sdělení než těm, kteří o vás nikdy neslyšeli. Proto je důležité zvolit správnou strategii a strukturu reklamních kampaní. Pro efektivní cílení je nutné vytvořit správné okruhy uživatelů, kteří vaši reklamu uvidí. Jedním ze základních okruhů je bezesporu remarketingový seznam, který zahrnuje návštěvníky webu. Aby bylo možné ho vytvořit, musí být na daném webu implementován tzv. Facebook pixel, pomocí kterého lze monitorovat pohyb uživatelů na webu.
Dalším důležitým okruhem mohou být také fanoušci FB stránky a Instagramového profilu. Na tyto uživatele můžete cílit např. příspěvky, které jsou uveřejněné na stránce. Se správným nastavením můžete za minimální náklady zvýšit dosah zveřejněných příspěvků, které by se jinak k fanouškům vůbec nedostaly.
Pomocí podobných okruhů uživatelů můžete oslovit takové uživatele, kteří vaši firmu neznají, ale mají podobné zájmy a chování jako návštěvníci vašich webových stránek či FB a IG profilu.
Facebook a Instagram nabízí také možnost cílit reklamu na uživatele podle jejich zájmů a chování. Pro vytváření takových okruhů uživatelů je důležité volit relevantní zájmy a chování, lokalitu, věk a další faktory. Podstatné je také struktura, tedy rozdělení odpovídajících zájmů a chování na jednotlivé okruhy uživatelů.
Reklamy na FB i IG pro e-shopy
Facebook a Instagram se mohou stát skvělým prodejním nástrojem pro řadu e-shopů. Pro efektivní cílení reklam je ale potřeba detailnější nastavení a to jak na straně e-shopu tak i v nástroji Business Manager bez kterého není možné spravovat např. dynamické reklamy. Kromě správného nastavení FB pixelu a jednotlivých Událostí budete také potřebovat tzv. xml feed, tedy datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech na e-shopu.
Potřebujete poradit s nastavením online kampaní ve vyhledávání, v obsahové síti nebo na sociálních sítích? Máte zájem o nezávaznou konzultaci? Neváhejte nás kontaktovat.