Jaké existují druhy reklam na internetu?

Propagace služeb a produktů na internetu je v dnešní době naprosto nezbytná. Reklamy mohou mít různou podobu a formát od klasických textových inzerátů přes grafické bannery až po kombinované reklamy a videoreklamy. V určitých případech je možné využít i dynamické formáty reklam. Jak zvolit ten správný formát, umístění a cílení reklamy pro vaši firmu?

ppc_reklama

PPC reklama ve vyhledávací síti

Základem jsou správně nastavené reklamy ve vyhledávací síti Google a Seznam. Jejich nastavení se odvíjí od toho, zda nabízíte služby pouze v konkrétním místě nebo v rámci celé České republiky, případně vlastníte e-shop a zabýváte se prodejem produktů.

Vždy je velmi důležité zvolit správné cílení na lokalitu a použít odpovídající klíčová slova, která budou vaše reklamy spouštět. Pro propagaci e-shopu můžete použít jako lokalitu pro cílení reklamy celou Českou republiku. V případě, že chcete propagovat webové stránky zaměřené na služby poskytované např. pouze v Brně, musíte zvolit správnou kombinaci cílení na lokalitu a klíčová slova. Reklama by se měla vždy zobrazovat uživatelům, kteří konkrétní službu hledají v lokalitě, kde se právě nacházejí, i uživatelům, kteří jsou např. v Praze, ale mají zájem o konkrétní službu v Brně – např. realitní služby z důvodu stěhování nebo wellness služby z důvodu krátkodobé návštěvy města.

Pokud nejsou vaše PPC reklamy ve vyhledávací síti cílené na správné lokality, přichází k vám na web uživatelé, kteří o vaše služby nebo produkty nemusí mít vůbec zájem a vy za ně i přesto platíte. Navíc nebude vhodné využít tyto uživatele / návštěvy webu ani pro další práci např. v rámci remarketingového cílení.

Cílení reklam v obsahové síti

Internetová reklama může mít podobu grafických bannerů, kombinované reklamy nebo videoreklamy. Tyto reklamy se uživatelům zobrazují podle zvoleného typu cílení – podle obsahu webu, témat, umístění, zařízení, lokality atd.

Pro nastavení těchto reklam se v České republice nejčastěji používají reklamní systémy Google Ads a Sklik. Bannerová, kontextová i videoreklama se poté uživatelům zobrazuje na partnerských webech uvedených reklamních systémů, a to podle zvoleného cílení.

Reklamní bannery mohou být zobrazovány v mnoha formátech, které jsou specifikované přímo reklamním systémem Google Ads nebo Sklik. Mohou propagovat brand společnosti, služby nebo produkty. Velmi zajímavým formátem je pak reklamní banner Branding, který lze prostřednictvím Sklik.cz umístit např. na jeden z nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů na českém internetu Novinky.cz

Kombinované reklamy jsou reklamy, které kombinují obrázky, loga a texty. Při jejich správném nastavení mohou na uživatele působit jako články, a nikoliv jako reklamy. V takovém případě získávající vyšší CTR, což je míra prokliku. To znamená, že na ně uživatelé častěji klikají, a přecházejí tak na webové stránky.

Reklama na internetu může mít také podobu videa. Tyto videoreklamy se mohou zobrazovat v rámci obsahové sítě na partnerských webech reklamních systémů nebo např. na největším serveru pro sdílení videoobsahu YouTube. Podle jejich délky se může jednat o přeskočitelné či nepřeskočitelné reklamy. Reklamní systém Google Ads nabízí také možnosti nastavení videosekvencí, které uživatelům postupně zobrazí vybraná videa v daném pořadí.

ppc_reklama_obsahova_socialni_site

Reklama na sociálních sítích

Firemní sociální sítě Facebook a Instagram vám umožní sdílení vytvořeného obsahu. Dosah zveřejněných příspěvků ale stále klesá, a tak je vidí čím dál méně fanoušků dané FB stránky nebo IG profilu. V rámci sociálních sítí můžete podpořit dosah vytvořených příspěvků pomocí jejich propagace a zobrazit je vybranému okruhu uživatelů.

Facebook a Instagram můžete také využít pro propagaci svých služeb, produktů nebo brandu společnosti. Vhodně nastavené kampaně a zvolení správného cílového publika vám přivede uživatele na webové stránky. Reklama na Facebooku a Instagramu může mít podobu grafického banneru, Stories i videa.



Potřebujete poradit s nastavením reklamních kampaní? Máte zájem o nezávaznou konzultaci v oblasti online marketingu? Neváhejte nás kontaktovat.